twitter
    Egemur neler yapıyor, Takip Edin :)

Elmalı Güzel


Biliyorsunuz ben evli ve barklı bir bayan olarak erkeğin kalbine giden yolun midesinden geçtiğini hiç unutmamak gerektiği kanısındayım. Bu nedenle sevgili eşimin ağzından keki, böreği ve bilhassa patlıcan musakkayı :) eksik etmeme gayret ve çabası içersinde bulunuyorum.

Evet, ilk tarif olması münasebetiyle genel bir açıklama yapmayı da görev bilirim. Şöyle ki vermiş olduğum tarifler bizzat eşim üzerinde denenmekte ve olumlu not alanlardan kimisi siteye teşrif etmektedir. Bizim ölçülerimiz gramla, mililitreyle değil bilakis bardakla, kaşıkla, kazanladır. :)

Sizlerin de ilginç ve/veya güzel tarifleriniz var ise bizimle - özellikle eşimle, pişmiş olanlar tercih edilir - paylaşmanızı istirham ediyorum :) Evet sırada ilk tarifimiz eşimin deyimiyle Elmalı Güzel !


Elmalı Güzel
Malzemeler :
250 gram margarin
3 yumurta
1 su Bardağı Toz Şeker
2 – 2,5 su bardağı un ( kabın büyüklüğüne ve kıvama göre ayarlanacak)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 – 1.5 çay bardağı süt

Üstü İçin :
Büyük 1 elma
Biraz tarçın
Hindistan Cevizi veya Pudra Şekeri

Yapılışı :

1) Margarini eritilim.
2) Erimiş margarinle toz şekeri iyice çırpalım. Çırpma işlemine margarin ılıyıncaya kadar devam edelim.
3) Sırayla yumurta ve vanilyayı ekleyip çırpalım.
4) Unu ve kabartma tozunu ekleyip çırpmaya devam edelim. Bir bardak sütü ekleyip çırpalım. Eğer çok yoğunsa geri kalan sütüde ekleyip çırpalım.
5) Tepsiye hamuru dökelim. - Ben 25 cm ebadında yuvarlak kelepçeli kek kalıbında pişirdim. Yapışmaması için altına yağlı kağıt kullandım. Yağlı kağıt yok ise çok az un serpin veya kalıbınızı yağlayın -
6) Daha önce kabuğunu soyduğumuz ve içini temizlediğimiz elmayı ince ince dilimleyerek üzerine istediğimiz sıklıkta koyalım. ( Elma dilimlerini dizmeden önce çizin ki pişerken daha güzel pişsin :) ) Elmaların üsütüne tarçın serpelim ve yaklaşık 175 Cº lik fırında takribi 40 dakika fırında kekimize kürdan veya kibrit çöpü batırdığımızda yapışmayacak hale gelinceye kadar pişirelim.
7) Kekimizi fırından çıkaralım ve soğuncaya kadar bekledikten sonra üzerine isteğe göre hindistan cevizi veya pudra şekeri serpelim. Benim tercihim pudra şekerinden yanaydı :)

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder