twitter
    Egemur neler yapıyor, Takip Edin :)

Ah Şu kilolar


Şu içsem yarıyor'’ diyenlerdenim. Ah şu kilolar. İnanılacak gibi değil ama doğru. Yaklaşık 4 yıldır evliyim 15 kilo aldım.
Bu kilo alışıma sık sık dur demek için;
- Sonu gelmeyen pazartesi günü rejimlerine başladım…
- Eve yürüyüş bandı aldım…
- Her ev oturmasında tatlıları yemedim :)
- İşyerinde pilav , makarna ve ekmek yemedim.

Ama olmadı olmadı. Kendime ve kilolarıma dur diyemedim. Birgün yemiyorsam 2 gün abartılı yedim. Akşam yemeklerinden sonra abur çubur ne varsa yedim.
Tüm haftasonu ve uzun tatillerden kilo alarak geri döndüm. İlk başlarda kilo almaktan rahatsızlık duyarken sonra alıştım. Sadece kıfayet alırken moralim bozulmaya başladı. Sonra 2 gün rejim yaptım ve bıraktım.
Kilo almalarım sonucu dolabimda her bedenden siyah pantalon, renkgarenk tüm bendenlerden gömlek ile doldu. En son ev taşıdığımda artık bunlara girmem mümkün değil diyerek 36-38 beden pantolon ve S beden
gömleklerimi dağıttım. Bu yaptığım hareket sonucu anladımki beynimde artık kabullenmişti kilolu olmayı. Sürekli kilo aldığınızda hep bir tane kumaş ve kot pantolonunuz oluyor. Asla giyebileçeğiniz 2.bir pantololunuz
olmuyor. Onu aldığınızda diğeri dar gelmeye başlıyor. Dolap rengarenk olsa bile size olan 1-2 gömlek veya ceket oluyor. Onlarıda siyah tercih ediyorsunuz ki daha zayıf görünebilesiniz.
Kilo aldıkça kendimi daha az beğenir oldum :(
Birazcık özgüvenim azaldı.
Sık görüşmediğim akrabalarımla görüşülen toplantılara pek gitmek istemedim. Çünkü aaa kilo almışsın kendine dikkat et cümlelerini dinlemek istemediğim için.
Düğün ve nişan organizasyonlarına gitmek benim için alışveriş kabuslarına dönüştü.

Bu 4 yıl zarfında kilo alma ve kabuslarım devam etti. Taki 2009 yılının son ayına kadar geldi.
İşyerimin çok yakınına bir spor tesisi açıldı. 1-2 defa bakmak için gittim ama olmadı. 2009 yılının son günlerinde eşimle gittik ve üye olduk.
Yaklaşık 5 aydır düzenli spor yapıyoruz. İlk aylarda yememize pek dikkat etmedik ama sporumuza devam ettik. Sonraki günler spor ile beraber yememizede dikkat edik ve nihayet kilo vermeye başladık :).
Özellikle bir aydır kilo vermem dahada hızlandı. Antrenörlerimizin verdiği program haricinde aşağıdaki yürüme programı uyguladım ve çok faydasını gördüm.

İşte mucize yürüyüş programı:

Gün 1-3: Her gün attığınız adım sayısını bir kenara yazın ve 3'üncü günün sonunda bunları toplayıp üçe bölün. Bu sizin günlük ortalama yürüyüşünüz olacak.

Gün 4-5: Ortalama adım sayınıza 1000 adım ekleyin örneğin otobüsten bir durak erken inerek bu sayıyı tamalayabilirsiniz.

Gün 6: Bugünden itibaren yürüyüş yapmak için özel zamanlar ayırmalısınız. Ortalamanıza 1500 adım ekleyin. Hızınıza göre 1500 adım 20 dakikada tamamlanabilir. Yürüyüşe başlamadan ve yürüyüş sırasında en az 200 ml su içmeyi unutmayın.

Gün 7: Normalde en az 10 dakikada yürüdüğünüz bir mesafeyi gücünüzün yettiği kadar hızlı yürüyün ve yürüyüşün ne kadar sürdüğünü bir kenara not edin.

Gün 8-11: Ortalamanıza 1500 adım ekleyerek yürüyüşlere devam edin.

Gün 12: Bugünü dinlenmeye ayırabilirsiniz. Vücudunuzu biraz esnetmeyi deneyebilirsiniz.

Gün 13-14: Ortalamanıza 2 bin 500 adım ekleyin. Sonraki 4 günde en uzun yürüyüşlerinizi yapacaksınız. Bu yüzden bunları gün içinde 2 ayrı yürüyüş olarak sürdürebilirsiniz.

Gün 15-16: Ortamalaya 3 bin adım ekleyerek yürüyün, temponuzu artırmaya çalışın. Bu iki günde gerçekten terlemeniz gerekiyor, yürürken müzik dinleyemeyi deneyin.

Gün 17: Dinlenme günü. Vücudunuzu esnetin.

Gün 18: Ortalamaya 2 bin adım ekleyerek yürüyüş yapın. Temponuzu biraz düşürün. Eğer kendizini yorgun hissediyorsanız yürüyüşlerden bir saat önce bir fincan kahve içmeyi deneyin.

Gün 19: 7'nci günü tekrar edin. aynı mesafeyi daha kısa sürede ve zorlanmadan almalısınız.

Gün 20: Ortalamanızdan 1500 adım fazla atarak programı tamamlayın.

NASIL YÜRÜMELİSİNİZ?

Karın kaslarını içeri çekin ve yürürken dik durun. Omurganızı dik tutmak için omuzlarınızı indirin, boynunuzu uzatın ve başınızı yukarda tutun. Kollarınızı göğüs hizasına gelecek şekilde sallayın.

0 yorum:

Yorum Gönder