twitter
    Egemur neler yapıyor, Takip Edin :)

Bez Torbalarım


İncir, kayısı gibi ezilecek ürünler hariç pek hatırlamam babamın pazardan kese kağıdı ile dönüşünü. Tüm sebze ve meyveler poşetlerin içindeydi. Yani ben doğduğumda hayat naylon poşetin işine girmişti.

Bez torba ile tanışmam son 1 yıla dayanır. Son zamanlarda hobi olarak el işleri yapıyorum. Kendime küçük bir dikiş makinesi aldım ve ufaktan ufaktan birşeyler dikiyorum. Pazarları dolaşıyorum kalan kumaş parçalarını alıyorum. İşten arta kalan zamanlarımda evimi güzelleştirmek için, kendim ve çevrem için birşeyler yapıyorum. Çok çevreci sayılmasamda elimden geldiği kadar dikkat edip çevreye zarar vermeyeye çalışıyorum. Birey olarak çevreye vermiş olduğum zararları hergün azaltmaya çalışıyorum. Birbirimiz sevmek doğayı sevmekten geçer.


File kullanmak daha çok hoşuma gitsede bez torba kullanmayı tercih ediyorum. Malum artık kese kağıdı ile satış yapan yer neredeyse yok denecek kadar az. Aldığın herşey ortada... Bez torba kullanıyorum çünkü aldıklarım görünmüyor. (çevremde alan var alamayan var)

Naylon poşet ile ilgili bunları biliyormusunuz ?

-Amerikan Doğayı Koruma kuruluşlarının araştırmalarına göre dünyada plastik torba kullanım adedi yılda yaklaşık 500 milyon ile 1 trilyon adet arası değişmekte.
National Geographic News Eylül 2, 2003

-Bu torbaların geri dönüştürülen miktarı ancak %1. Bir torbanın geri kazanımı, yenisini üretmekten kat, kat pahalı. Christian Science Monitor News Pape

-Işık, plastik torbalarda kimyasal çözümlemelere neden olur.
Zaman içinde daha küçük ancak daha zehirli petro-polimerlere bölünürler. Bunlar da topraklarımızı ve sularımızı zehirler. Sonuçta, bu mikroskobik parçacıklar besin zincirine girer. CNN.com/tecnhology Kasım 16, 2007

-Balina, yunus, fok, deniz kaplumbağalarından başlayarak yaklaşık 200 farklı deniz canlısı, plastik torbalar nedeni ile hayatını kaybeder World Wildlife Fund Raporu 2005.

www.beztorbakullananlar.com adresinden daha detaylı ve çok bilgiye sahip olup projeye destek verebilirsiniz. Siteyi hazırlayanların ellerine sağlık.

Haydi hepimiz BEZ TORBA KULLANALIM.

Bez torbayı nereden temin edebilirsiniz.
- Kendiniz yapabilirsiniz. Beztorbakullananlar sitesinde yapımını detaylı anlatmışlar.
- Marketler ve internette birçok sitede satılmaktadır.
- Eğer arzu ederseniz kendim için yaptığım bez torbalardan maliyet+kargo bedelini karşılayarak sahip olabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder